E-MAILEN: KLANTGERICHT EN IN STIJL
Korte, duidelijke, krachtige én klantgerichte e-mails schrijven ... en ook krijgen. Daar knapt je mailbox van op!
doelgroep / voorkennis
Je wil begrijpelijke mails schrijven en krijgen.
Je besteedt te veel tijd aan het behandelen van mail.
Je wil, ook in mails, kwaliteit uitstralen.
Je zou graag betere mails KRIJGEN.
Je vertrekt met een pak bruikbare tips en ... en afgeslankte mailbox.
Deze training focust niet op het gebruik van programma's als outlook of gmail doch is voornamelijk gefocust op inhoud en vorm van je boodschap.
methodiek
Deelnemers brengen hun eigen laptop mee om interactief te werken.
Als voortraject verzamelen deelnemers "uitdagende" mails.
Theorie wordt onmiddellijk toegepast en geëvalueerd.
WAT DOE JE (BETER) NA DEZE OPLEIDING?
Je mailbox opgekuist houden.
Structuur brengen in je boodschap.
Bepalen wat je (niet) mailt.
Je bijlage (correct) versturen.
Je geadresseerden (beter) uitkiezen.
praktisch
Open opleiding zal resulteren in het verkrijgen van een goed beeld over hoe een mail eruit moet zien, gestructureerd kan zijn en vlot gesorteerd kan worden.
Het is mogelijk om Engelse mails te gebruiken als oefening.
In-company kan worden ingezoomd op een e-mailbeleid en er kan dieper ingegaan worden op de specifieke content van bedrijfseigen mails.
PROGRAMMA
Een moderne stijl hanteren.
Normering (binnen Belgie): stijl en lay-out.
Een goede onderwerpregel maken.
Klantgericht blijven, ook in mails.
De verschillende types boodschappen in mails.
Klantgerichte taal gebruiken.
Het wettelijk kader van e-mail.